Holmgrens Bil AB – mer än 50 år i bilbranschen

År 1960 startade Sonny Holmgren en firma för bilförsäljning i en liten lokal i Jönköping. Det började med begagnade bilar men ganska snart blev det även nybilsförsäljning och serviceverkstad. Sedan dess har bolaget vuxit över åren och är idag ett av Sveriges största bilhandelsföretag. Vi finns idag i Blekinge, Halland, Småland, Skåne, Västra Götaland och representerar flera olika varumärken.

Vår vision

Vi ska bli den ledande bilkoncernen i Sverige genom nytänkande lösningar, som gör bilägandet enklare och tryggare för våra kunder.

Vår Affärsidé

Vi säljer bilar, service och tilläggstjänster till de många människorna. Vårt mål är att vara den största återförsäljaren av de varumärken som vi representerar, eftersom större volymer ger oss möjligheter att erbjuda en förmånlig helhetslösning för bilägandet. Genom att alltid ha kunden i fokus bygger vi långsiktiga affärsrelationer.

Vårt varumärkeslöfte

Vi bryr oss. Det är den upplevelse varje kund alltid har rätt att förvänta sig. Löftet ska både omfatta sanningens ögonblick; den förväntade upplevelsen före, under och efter kontakten med Holmgrens Bil.

- Personligt engagemang

- Enkelt bilägande

- En trygg affär


Våra kärnvärden

Glädje

Att ha roligt på jobbet anser vi är en förutsättning för att både medarbetare och våra kunder ska trivas hos Holmgrens Bil. Vi bryr oss om kunden och om varandra. Med glädje kommer också nyfikenhet samt en öppenhet att vilja utvecklas och förändras. Ett modernt ledarskap bedömer vi är nyckeln till det. 

Lönsamhet

God lönsamhet är ett resultat av att många nöjda kunder väljer Holmgrens Bil som sin leverantör av produkter och tjänster. God lönsamhet är också en förutsättning för att vi skall kunna investera i att ytterligare utveckla vår verksamhet i linje med vår vision. Vår målsättning är att hela tiden bli bättre, till nytta för våra kunder.

Ansvar

Det är viktigt att alla medarbetare känner en delaktighet och ett ansvar, att det är vi tillsammans som bygger Holmgrens Bil. Vi jobbar oss bort från karaktären av engångsaffärer. Istället ansvarar vi för att våra kunder ska uppleva vårt varumärkeslöfte: ”Vi bryr oss”.  Vi bygger långvariga relationer där förtroende och tillit är hörnstenar.