Kundlöfte

Vi har ett löfte till dig som äger en Nissan privat. Som medlem i You+Nissan erbjuder vi dig service av människor med ett genuint, öppet och ärligt intresse av att hjälpa dig. Vi kommer att ta hand om dig och din bil. Det är vårt löfte

Du är berättigad till gratis lånebil eller annan transportlösning under följande förutsättningar:

 

Vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose våra kunders behov, men kan inte garantera att vi alltid kan tillhandahålla en lånebil, eller att lånebilen är av liknande modell som din bil. Vi förbehåller oss rätten att erbjuda en annan lämplig lösning. Lånebilen ska återlämnas samma dag som den hämtas ut. Bränsle, avgifter för biltullar och liknande bekostas av användaren.

Löftet om gratis lånebil gäller inte vid reparation av fordonsskada som uppstått i samband med trafikolycka. Lånebilen är försäkrad (försäkringsvärdet kan variera hos olika återförsäljare).

För mer information, vänligen kontakta en auktoriserad Nissan-återförsäljare.

Nissan Prisgaranti gäller endast hos auktoriserade Nissan-återförsäljare och verkstäder.

Nissan Prisgaranti gäller endast privatkunder.

Prisgarantin omfattar inte följande bilmodeller: GT-R, 370Z, 350Z.

Nissan, dess återförsäljare och auktoriserade verkstäder förbehåller sig rätten att acceptera eller avvisa prisförslag från andra verkstäder om prisförslaget enligt Nissan-återförsäljarens/verkstadens uppfattning lämnats i bedrägligt syfte, eller om det beräknade antalet timmar för serviceåtgärden eller reparationen understiger Nissans riktlinjer. 

Nissan Prisgaranti omfattar inte reparation av kaross. För fordon under garanti omfattas inte byte av olja och bränslefilter.

Prisförslag från annan verkstad måste uppfylla följande villkor:

 

Nissan Nordic Europe Oy (Nissan) kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att uppfylla dessa löften, men förbehåller sig rätten att när som helst ändra, modifiera eller dra tillbaka ett eller flera av dem.

Om du mot förmodan skulle råka ut för en olycka eller att din bil går sönder finns Förlängd Nissan Assistance alltid här för dig. Oavsett vad som händer ska du därför alltid ringa oss först. Vi kommer att göra allt vi kan för att få dig och din bil tillbaka på vägen så snabbt och smidigt som möjligt. Vi finns till din hjälp dygnet runt, sju dagar i veckan (även helgdagar).

Om du servar din bil hos en auktoriserad Nissan- återförsäljare har du tillgång till Förlängd Nissan Assistance i upp till 12 månader från servicedatum, även efter att nybilsgarantin har löpt ut. Nissan Assistance förlängs med 12 månader varje gång du lämnar in din bil för ekonomiservice eller underhåll enligt serviceavtal.

Förlängd Nissan Assistance tillhandahålls utan kostnad (eventuella reparationskostnader ingår ej). För mer information, se garantihäftet. Där hittar du även en lista över vilka länder som tillhandahåller Nissan Assistance.